25 april 2013

Alex Marwood - Onda flickor

1986 dömdes två 11 åriga flickor till fängelse för mord på en 4 årig flicka, en flicka ingen av flickorna kände före den där dagen.  
Nu 25år senare rapporterar journalisten Kirsty om en rad obehagliga attacker på unga kvinnor, när hon gör sina efterforskningar så kommer hon i kontakt med städerskan Amber Gordon.

Det står på omslaget att boken är full av överraskningar, en fängslande kriminaldebut, mästerlig intrig och uppslukande.
Jag blev faktiskt besviken, för jag tyckte inte det var speciellt mycket fokus på de mördade flickorna och det var så många karaktärer hit och dit att jag inte fastnade för någon.
Tempot var inte heller så högt och det tog fart först sista 150 sidorna och då kändes det ihop hastat och boken slutade ungefär som jag misstänkte när jag läste baksidan....
Betyg 3- av 5

Boken finns att köpas på Adlibris, Bokus & CDON  

2 kommentarer:

  1. Jag är oerhört nyfiken på, men risken att bli besviken är ju alltid stor...

    SvaraRadera
  2. Jag har haft denna bok på min läslista ganska länge nu och blev glad när jag såg att den kommit ut i svensk översättning.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...