15 januari 2013

Lennart Ökvist - Det svåra fallet K

"Allt började den sommarmorgon som Louis knackade på vår dörr och frågade om Gerhard Lanier. Gerhard som jag trettio år tidigare arbetat med på sinnessjukhuset fasta paviljong, men sedan försvunnit, helt enkelt gått upp i rök."

Boken går ut på att några som jag har glömt namnet på letar efter den här Gerhard som även kallas för K.
Citatet här ovan får en att tro att Gerhard arbetade på sinnessjukhuset men han var intagen där.
Boken hoppar fram och tillbaka i tiden om olika personer, de är på ett tåg, i nutid så är det Gerhard och så ibland något annat så jag kände mig mest bara förvirrad och fast boken är lättläst och tunn så kände jag bara ÄNTLIGEN när boken tog slut.
Tyvärr ingen bok som jag rekommenderar vidare.
Betyg 1 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...