16 december 2012

Camilla Grebe Åsa Träff - Bittrare än döden

5åriga Tilde blir vittne till hur hennes mamma blir ihjäl sparkade i deras lägenhet, men inga andra vittnen finns så det är som att leta en nål i en hö säck nä de inte lyckas finna några ledtrådar. 

Siri och hennes kollega Aina har börjat med en självhjälpsgrupp för kvinnliga brottsoffer, och under dessa kvällar får de berätta sina historier och stötta varandra i det som de har varit med om, det här blir tyngre än vad Siri trodde eftersom hon nyligt själv blivit ett brottsoffer. 
Samtidigt försöker Siri fundera på om hon ska släppa in kärleken i sitt liv som någonting permanent eller om hon ska gå vidare själv.

Sakta men säkert börjar händelserna i boken flätas ihop och även om det i början blir väldigt många nya karaktärer så är det inte grötigt däremot tycker jag det är väldigt låg fart i första delen av boken medan i slutet händer det jätte mycket så det blir lite svårt att hinna greppa allting.                          Betyg 4 av 5


2 kommentarer:

  1. Tänkte börja läsa deras böcker nästa år :D

    SvaraRadera
  2. Nu tycker jag att det är på tok för många inlägg om den här författarduon för att det ska kännas riktigt bra. Jag har inte läst något alls av dem och nu börjar jag misstänka att jag missat något.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...