17 november 2012

Twilight Breaking dawn part 2

Spoiler fritt!!
Igår var jag äntligen på bio för att få se Breaking dawn del 2, nu skulle man äntligen få veta hur det går, om filmerna är bättre än böckerna för det är så de flesta säger efteråt, vilken som var bäst. Jag ser det som så att det finns böckerna, och sen har man gjort film på dem och då vet man att det kommer bli förändringar och det är okey så länge man inte gör jätte stora drastiska förändringar som påverkar så det inte känns som det blev något helt annat än vad det i grund och botten var.
Vi fick vänta och vänta, för den där filmen ville dra ut på det lite till så efter 20 minuter längre väntan än planerat så fick biografpersonalen äntligen igång bilden till filmen, ljuden fungerade och så fort jag hörde introt gick det ett lyckorus genom min kropp, ÄNTLIGEN! 


Jag har inte tänkt spoila alls!! Jag har bara tänkt dela med mig av mina känslor och tankar! Jag ÄLSKAR böcker och film, även om de är lite olika så älskar jag båda två. Men jag känner ett stort behov av att läsa om alla böckerna gärna NU eller helst igår. 
Den här filmen har de flesta delar, en kärlekshistoria eller två eller egentligen väldigt många om man börjar tänka efter, det är även action när det alltid finns fiender. Jag ler som en tok, jag blir arg, nästan gråter, blir halvt förstörd och ler sedan lyckligt igen.
Efter den här filmen så kände jag mig nöjd, nu var det över, nu får jag vänta på att den här kommer ut på film så ska jag köpa alla(hoppas på någon snygg samlings box) och ha maraton, före det lär jag hinna ta den där omläsningen av böckerna om jag nu inte denna gång ska läsa dem på engelska kanske? 
Måste erkänna att jag verkligen älskade alla karaktärer i den här sista filmen, vampyr Bella är så mycke bättre än vanliga Bella, och jag blev lite kär i både Jacob och Edward, sen har de alla så snälla, underbara och förstående föräldrar som verkligen berör en. 

Nu har jag tänkt fortsätta läsa Stephenie Meyers bok om Edward, Midnight sun, för jag känner att nu vill jag läsa mer om familjen Cullen och hur han tänkte kring Bella! 



3 kommentarer:

  1. Vad är det här, Midnigt sun? Vad har jag totalt missat!?

    SvaraRadera
  2. Jag vill också läsa Midnight Sun, det har jag velat länge, men den finns väl bara som e-bok än så länge? :)

    SvaraRadera
  3. Jag har bara sett ettan tvåan och fyran, haha. Jag är så himla kass. Men ska se trean och femman en dag. Jag älskar böckerna men filmerna är jag tyvärr inget superfan av :(

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...