15 november 2012

Tv-Serier [v46] del 1

Hart of Dixie s2x06
Vilken tur att inte Ruby vann valet men att hon och Lavon då skulle bli tillsammans var ju värre än om hon hade vunnit! Och vad sysslar George med? Äntligen pratade Lemon om sina känslor hon har för Lavon men varför säger hon det inte till han utan till AnnaBell? Vilken usel gåva Lavon gav till Lemon, ett ljus och jag fattar inte varför hon inte sa hur hon kände i alla fall, för han såg så besviken ut när hon gick.
Ny tjej i varje avsnitt, jag hoppades få se han och Presley i några fler avsnitt, men att byta till Wades ex fru Tansy kan det bli värre än så? För blir nu Wade svartsjuk så kanske han struntar i Zoe, men jag tror och hoppas verkligen att Wade inte kommer bry sig! Vad roligt att Zoe hjälper Lemons familj, både Rick med hans kärleksliv och Magnolia med hennes tonårskärlek.

Gossip girl s6x05
Oj nu fick Dan veta om Blair och Chucks hemliga plan och man fick veta varför det inte lär bli Dan och Blair igen. Men folk kanske äntligen får upp ögonen för hur enormt falsk Sage är, speciellt Nate. Serena verkar dock vara den som får ta mest smällar, speciellt hennes kärleksliv. Men det kändes som massa kemi mellan Dan och Serena i slutet.
Avy är så falsk och jag hoppas Rufus kommer få upp ögonen för jag blir tokig av att se hur hon håller på och lurar allt och alla och bara är hemsk!

Partners s1x06
Det här var nog det bästa avsnittet än så länge, men ligger serien risigt till blir det kanske inte så överdrivet många...

New girl s2x07
Jag gillade scenerna med Nick och Jess, och vi fick Cece Schmidt scenerna men jag helt plötsligt gillade jag inte dem tillsammans längre, Schmidt försökte verkligen manipulera Cece.

The Mob Doctor s1x05-06
Ja ett avsnitt med Franco, jag vill se Gracie med han och inte med Brett. Äntligen fick Grace veta att Moretti lever men jag tyckte det blev lite för mycke när Grace först tog ut kulan själv och sedan små springer därifrån det tror jag inte en läkare klarar av.

Once upon a time s2x07
Åh vad roligt att askungens Gus är med! Ruby(rödluvan) och Snow har sådan fin vänskap i sagovärlden, men att hon förvandlas tills varg blev jag lite förvånad över. Men det var roligt med ett avsnitt som fokuserade på Ruby igen, jag gillar verkligen den karaktären men tycker hon får för lite plats i serien.

Heartland s6x07
Vad bra att Amy tog tag i problemet med Chase så Ty slapp och vad bra att han såg det så han inte skulle höra några lögner från Chase för han är en mästare på att ljuga. Jag trodde däremot att Haley skulle ställa till mer problem än att göra så man kanske slipper ha Chase jagande efter Amy. Vad roligt att Caleb äntligen är tillbaka och Amy och Ty verkar bli tightare och tightare.

How I met your mother s8x06
Äntligen har Robin insett att Nick är trög! Men jag förstår verkligen hennes problem med att dumpa han när han är så speciell men shit vilken kärleks förklaring Barney ger till Robin.

Dont trust the Bitch in Apartment 23 s2x03
Det här var inte alls något höjdar avsnitt, för jag tycker inte alls att James är snygg.

2 broke girls s2x06
Jag gillar verkligen den nya killen Andy men jag skulle hellre se han med Max istället för med Caroline, jag hoppas han kommer bli kvar i serien ett tag!


Beauty and the Beast s1x05
Vad gör Catherine, pussas med sin kompis/kollega när hon är onykter, och så typiskt att Vincent skulle se det!! Jag förstår att han tyckte det blev jobbigt, även om de inte har gjort någonting men de har ju kemi och nu fick äntligen Vincent inse vad han känner så det kanske skyndar på deras relation! Ett riktigt bra avsnitt, Beauty and the Beast fortsätter att växa för varje avsnitt som går.

Supernatural s8x06
Jag tål inte Garth, och där i slutet när han pratade med Dean så började jag gilla han bättre men han är så knepig och konstig. Men roligt med fler personer i serien och jag tycker verkligen den har gått tillbaka några säsonger och använder sig av nytt fall i varje avsnitt igen vilket jag verkligen gillar.

Revolution s1x05-08
Men att jag inte fattade tidigare vem Jason var, men jag förstod direkt när han flydde och var på tåget att på något sätt skulle han hjälpa Charlie och jag hoppas att han kommer hjälpa henne igen! Hon som spelar Charlie är så dålig skådis, hon har ju alltid samma min, en ledsen min, och när hon försöker se glad ut ser det så oäkta ut, tur att Danny är lite bättre skådis men måste få se mer av han för att kunna avgöra det.
Vad hemskt det var när man först trodde att Aaron sköt sig själv, han är en verklig hjälte som fler talet gånger offrar sitt egna liv för Charlie och sedan för Nora. Och så sorgligt när han hela tiden känner sig värdelös och övergav sitt livskärlen för att han kände att han inte kunde skydda henne.
Men jag blir tokig på att Charlie gång på gång ska hitta på saker som gör att det tar längre tid att hitta Danny och att hon alltid sätter sig i klistret. Hade jag varit Rachel hade jag tagit mitt liv för att slippa ge Monroe all information och förräders sina vänner för att HON har något själv att vinna på det, men jag förstår mig inte alls på henne.
Äntligen kanske Tom och Jason får upp ögonen för hur maktgalen Monroe är, Julia har i alla fall fått det men hon verkar ha blivit lite maktgalen själv. Jag vill se mer av Grace och vad de sysslar med och kan göra för de har ju uppenbarligen någon slags dator då de kan se de andra halsbanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...