5 november 2012

det där med hyllvärmare

Jag funderar på att göra en flik här på bloggen med mina Olästa böcker, men vet inte riktigt hur man gör, någon som kan hjälpa mig? Sen funderar jag på att inför varje månad ha en omröstning om vilka böcker jag ska läsa, efter ett visst månadstema (har tänkt ha lite olika teman nästa år).
För det är lättare att ta tag i läsandet av vissa böcker om folk faktiskt rekommenderar dem :)

Och då har jag faktiskt lite tid på mig att skriva upp böckerna i en lista och inte bara ha dem i bokprogrammet som jag för den delen har på familjens andra dator.
Alternativet är ju försöka haka på någon utmaning eller skapa sig en egen...för 2013 ska bli det bli bokhyllsvärmarnas år! Och jag får nog inse att jag kommer inte annars hinna läsa mina böcker jag redan har och att man inte hinner läsa alla serier, det är där problemet är, att serier ska vara på 10 böcker, det tar ju sitt tag att läsa en serie då...
Vad tror ni? Spåna ideér med mig :)
//[Anna]

3 kommentarer:

  1. Om du vill ha flikar längst upp på bloggen så ska du lägga till "sidor". Det vore kul om du hade en sida med "Läst 2012" så man kan följa alla böckerna med tillhörande recensioner. Och kanske en sida med "böcker att läsa" :)
    Jag har flera utmaningar redo för 2013, bl.a. ska jag läsa 5 klassiker, 10 engelska böcker, 12 nya författare, 40 böcker sammanlagt (eller kanske 50 böcker) :)

    SvaraRadera
  2. Åh va kul att du fixade flikar längst upp :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det var en kul idé att ha omröstning. Det är något jag själv skulle behöva införa för att få mina hyllvärmare lästa.. En del drar jag mig för att påbörja eftersom de är så tjocka.. ;)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...