25 november 2012

Bokbloggsjerka – 23 – 26 november

Den här veckan bad Annika oss skriva 10 favorit författare.

1) Stefans Tegenfalk 
2) Stephenie Meyer
3) Alex Kava
4) Erica Spindler
5) Lisa Jewel
6) Stieg Larsson
7) Johan Theorin - Sankta psyko
8) E L James - Fifty shades trilogin
9) Kristina Ohlsson
10) Mons Kallentoft
11) Sarah Dessen
12) Lars Kepler
13) Carin Gerhardsen

Nej jag kunde inte hålla mig till 10 var tvungen ha 13, kunde komma på fler oxå :) 
Nu ska jag surfa runt bland era förslag och känna att det fanns mänga fler som jag hade velat ta med men dessa är det som är bäst just nu av de som står i min bokhylla! 
Böckerna är inte i ordning och listan hade sett helt annorlunda ut om jag fokuserat på biografier, barnböcker eller ungdomsböcker men jag tog de som jag läst flera böcker av och som jag spontant kände DEN ska vara med när jag kollade i bokhyllan.
Annars hade Astrid Lindgren, Tove Jansson osv varit självklara val på en sådan här listan! 
//[Anna] 


9 kommentarer:

  1. Kallentoft är bra! Tycker om hans serie om Linköpingspolisen.

    SvaraRadera
  2. Tegenfalk och Gerhardsen har jag ännu olästa så det låter ju lovande. Dessutom gillar jag ju både Kristina Ohlsson och Kallentoft och några till :)

    SvaraRadera
  3. Jag funderade på att ta med Johan Theorin men har bara läst en bok av honom ännu så jag kände att han fick vänta lite :)

    SvaraRadera
  4. Märkte också att det var smått omöjligt att begränsa sig till tio :)

    SvaraRadera
  5. Bra idé att ta med några xtra!

    SvaraRadera
  6. Jo, det var ju otroligt svårt att begränsa sig :) Jag skulle vilja fylla på min lista med fler, så här i efterhand.

    SvaraRadera
  7. Stephenie Meyer platsar på min lista med :) Sarah Dessen har jag precis upptäckt, gillar henne hittills!

    SvaraRadera
  8. Det hedrar dig att du var olydig och tog några extra!

    SvaraRadera
  9. Hade jag gjort som dig och tagit fler än 10 favoriter så hade både Stieg Larsson och Johan Theorin kommit med på listan. har de första två böckerna med Lars Kepler i bokhyllan, tyvärr olästa ännu.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...