31 oktober 2012

Unni Drougge - Fällan


Det här är första boken som jag läser av Unni Drougge, jag hajade direkt till över Berit Hård och Annika(kändes taget från Liza Marklund) och sen att skandalbloggerskan Kissie är med fick mig att skratta, för Unnis ord kändes precis som den Kissie man får se via medierna(nej jag läser inte hennes blogg).
Här kan ni läsa lite om vad Unni Drougge själv säger om det här med Kissie i boken.
Det här är tredje delen i triologin om Berit Hård och det kan hända att det kommer fler böcker men just nu får hon en paus så får vi se i framtiden om Unni Drougge har fler historier om Berit på lager.

I den här boken får vi följa Kissie som är Sveriges största modebloggerska, först får hon ansiktet sönderbränt under en misslyckad skönhetsbehandling och en kort tid senare blir hennes nyfödda bebis kidnappad. 
Berit blir indragen på nära håll när hon är den som hjälper Kissie att förlösa bebisen på en personalfest. Berits kompis Ted verkar inte ha rent mjöl i påsen och när Berits nya kärlek påpekar detta blir hon inte bara arg utan rasande, Ted är trots allt hennes enda vän. 
Vem ska man tro på när alla verkar ha hemligheter.

Jag verkligen älskade den här boken, den känns så modern och svensk både med händelser och språk, man fnissade inte bara en gång åt sättet Kissie skriver i boken. Hela boken är skriven så den är riktigt spännande hela tiden och uppmärksamheten är delad mellan brotten och det personliga men språket i boken är nog det bästa. Helt klart en bok man inte får missa! 
Tack Massolit förlag för rec-exet :) 
Betyg 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...