24 oktober 2012

Tv-Serier [v43] del 1

Elementary s1x03
Det här avsnittet var bättre än de tidigare två, och i slutet av avsnittet kände jag att jag ville se mer. Kanske är brist på deckare så duger det här men jag tror att det här är en serie som behöver lite tid på sig, man ska smälta Sherlocks konstiga personlighet.

Homeland s2x04
Äntligen var alla på Carries spår men jag gillade inte slutet när alla stormade in, jag hade hoppats de skulle hinna få en liten relation innan han skulle åka dit för det han sagt på videon som vi fortfarande inte fått se mer än lite grann av och det lilla flera gånger. Vad kommer hända nu då om Brody åker dit? Ett riktigt bra och spännande avsnitt som vanligt!

Once upon a time s2x04
Det verkar vara just nu så man får se varannan gång från sagostället och varannan från storybrook. I det här avsnittet fick vi följa Rumples story, hur han blev av med sin fru och så bitter och elak som han är. Och det kom in två nya karaktärer, Kapten krok och Bells pappa, Kapten Krok var helt klart den bättre av dessa två eftersom man i slutet började gilla han + att han är rätt hunkig. Bells pappa känns mest sur, bitter och egoistisk. Cora och Hook det kändes inte som en bra kombination, de kommer hitta på mycket om de lyckas ta sig till Storybrook.

666 Park avenue s1x04
Relationerna blir tightare och den här serien har skrivit in sig på en självklar plats bland de serier jag ser varje vecka. För varje avsnitt så laddas spänningen upp mer och mer, vem är han som var i kofferten? Jag har redan hunnit skaffa mig favorit personer i serien men finns även de som stör, men de var inte med idag som tur var, det gjorde allting bättre.
Switched at Birth s1x30
Vilken jobbig situation Catherine hamnade i när de var i rätten. Jag förstår att Bay är en arg tonåring som känner sig missförstådd av sina föräldrar för John är inte speciellt lätt att diskutera med, men Bay borde ha förstått att Sarah inte är bra nyheter efter att 4 maskerade killar var efter henne.
Men gulligt av Emmett när han följer John för att hitta Bay, och försöker förklara för han varför Bay gör som hon gör. Åh vad fint när Emmett pratade med Bay och sa "I will always find you", jag blev lite kär i Emmett då! Äntligen fick chef Jeff upp ögonen för hur mycke Daphne gillar han, och vilket problem det blev på jobbet när ryktet har gått om deras relation.
Vad skönt att de fick rätt i rätten, men att Angelo skulle få så mycke pengar, kommer han stanna kvar nu och kämpa för att behålla "sin" familj eller sticker han med sin del av pengarna och sin gravida flickvän?

Gossip Girl s6x03
Sage är verkligen en mini Serena, jag hoppas hon inte förstörde för Blair, däremot så var det kul att hon hade några scener med Chuck. Rufus som förut aldrig gick att lura är nu så lurad att han går på allting som Ivy säger, däremot kanske det är bra för Dan att få klara sig helt själv. Men hon reporter tjejen(som Dan pratade med i puben och som skriver om Blair, kan inte hon vara Gossip girl?

New girl s2x05
Oj vilket roligt avsnitt, jag tror det här är det bästa än så länge, jag har skrattat hur mycket som helst. Bäst var nog när Jess skulle leka modell och det inte alls gick speciellt bra, men vad bra att hon ordnade upp sin relation med CeCe men jag hade velat se någon mer scen mellan Jess och Nick. Nick och Schmidt var inte snygga när de visade återblickarna.

Dont trust the Bitch in Apartment 23 s2x01 [säsongs start]
Chloe är helt galen, men hon med James och June är verkligen en bra rolig kombination och efter det här avsnittet när de begravde Dawsons creek kanske de nu går vidare med handlingen för tyvärr fastnade serien lite väl mycke där ibland.
Hart of Dixie s2x04
George verkar ha fått fel tjej efter sig, Zoe - Wade försöker verkligen göra varandra svartsjuka men jag gillar  Wade mer och mer, han är så snäll och försöker hjälpa alla. Att inte Lemon bara kan gå och köpa ett graviditetstest i någon annan liten stad behöver ju inte sno ett och att Lavon ska få skulden för det, men vilket bra snack Lavon hade med Lemon. Helt plöstligt kanske George och Lemon kommer hitta tillbaka till varandra, bra lösning att de löser bostad när Lemon blir åksjuk, men Lemon och Lavon kanske oxå kan bli ett par i framtiden hon har verkligen hon har verkligen blivit en roligare karaktär sen hon blev singel. Men där i slutet när Zoe gick till Wade och de stängde dörren så log jag bara ett stort fånigt leende ;)

Private Practice s6x03-04
Addison valde verkligen rätt kille när hon valde Jake och inte Sam. Violet har som vanligt ett skruvat sätt att bearbeta händelser i sitt liv men skönt att hon alltid gör det lika skruvat så man inte tror hon blivit annorlunda.
Jag gillar verkligen den nya killen James, han ser bra ut och verkar bli rätt person att ta över när Charlotte ska vara mamma ledig.  Men vad hände med lilla Sarah? Man blev som lämnad med brustet hjärta där, vill se mer NU!!

1 kommentar:

  1. Jag tror att alla som gillar Zoe och Wade tillsammans hade det fåninga lendet på slutet :) Så sött och charmigt!

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...