16 oktober 2012

Tematrio - Tjocka släkten

I Lyrans bokblogg så har hon varje vecka en Tematrio, den här veckan ska man skriva om 3 böcker med några släktingar(eller ingiftingar) i titeln. Jag tycker det här är ett roligt sätt att få skriva mer om sina böcker :) 

Jag fick gå till bokhyllan och leta lite, det fanns ju flertalet titlar med Dotter och jag försöker i första hand ta lästa böcker. 

1)  Min bäste väns dotter - Dorothy Koomson
Adele och Kamryn var bästa vänner tills Adele låg med Kamryns fästman, nu är Adele döende och hon vill att Kamryn ska ta hand om hennes dotter. En bok där man får skratta och gråta, bli arg och nästan gråhårig men en riktigt bra bok som jag varmt rekomenderar. 

2) Pilträdens systrar - Ann Brashares
Ama, Polly och Jo planterade varsitt pilträd när de var yngre, alla har vuxit upp men vänskapsbanden är inte lika starka längre och de växer längre och längre ifrån varandra men om någon av dem sträcker ut sin hand finns de andra kvar där då? 

3) Perfekta hemmafruar - Jennifer Weiner 
Trebarnsmamman Kate Klein bor i den perfekta villaförorten men hon vill bara därifrån, hon tycker det är tråkigt och förstår sig inte på de andra hemmafruarna som har fullt upp med hålla sig välfriserade och modellsmala samtidigt som de har perfekta barnkalas och andra tillställningar. Men en dag blir en av hemmafruarna mördad och Kate startar en egen utredning för att få veta vem mördaren är, men man kanske inte ska gräva i sina grannars garderober, man vet aldrig vilka skelett som döljer sig där. 

3 kommentarer:

  1. Min bästa väns dotter är riktigt bra! Jag kommer ihåg att jag blev förvånad över hur bra den var.

    SvaraRadera
  2. Har inte läst någon i din trio!

    SvaraRadera
  3. Perfekta hemmafruar blev jag lite nyfiken på.

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...