26 september 2012

Norris och Sunna på sopjakt


 "Norris och Sunna på sopjakt" är den andra boken i barnboksserien från Norrmejeriet där kalven Norris vill göra gott för barnen. I den här boken får vi följa med Norris och Sunna(som är ladugårdskatten) och lära oss om hur man återvinner och hur viktigt det är att inte kasta i miljön.

Riktigt fina bilder och en bra bok där barn får en chans att lära sig om återvinning på ett riktigt roligt sätt. Jag blev nyfiken när jag såg att det var Norrmejeriet som har gett ut boken eftersom jag bor uppe i norr ;) och jag blev då inte besviken!
Betyg: 5 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...