15 september 2012

Covert affairs ~ säsong 1

Annie Walker(Piper Perabo) är en ny examinerad CIA-agent som blir skickad runt om i hela världen på olika spionuppdrag. Vid hennes sida finns flera personer och vissa vet hon inte riktigt var hon har men den som tyr sig till och som assisterar henne är Auggie,en blind teknologinörd och FBI-agent.

I början hade jag så svårt att ta Annie(Piper) seriös, men sin stora mun och konstant skrattande så känns karaktären lite oseriös i sitt jobb eller med väldigt flummig personlighet. Men det blir bättre även om jag rätt ofta stör mig på henne. Annie är olyckligt kär i en kille som hon träffade på en resa men en morgon hade hade han stuckit och lämnat en lapp vilket gör det svårt för henne att släppa taget.

Spoiler varning..
Vad skönt att det blev ett slut på Annie saknar Ben grejjen för i början var han som ett spöke som man knappt visste vad han sysslade med, trodde däremot han skulle offra sitt liv för Annie men nästan iaf.
Jag hoppas Auggie skaffar sig en vettig tjej, Annie kanske? Eller någon annan för han verkar så gullig.
Blir spännande om det blir ny chef i nästa säsong men hoppas för ett lyft för serien för även om jag gillar den så känns det som om det saknas någonting.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...