15 augusti 2012

Stephen King - Raseri

Det var vad alla trodde en vanlig dag i Placervilles high school, men 17 åriga Charles Decker skjuter två lärare och håller en hel klass som gisslan under pistolhot, fast egentligen kanske vissa faktiskt är där mer eller mindre frivilligt. 
Medan poliserna förbereder sig på hur de ska hantera situationen så pågår en reningsprocess inne i klassrummet där Charles och hans gisslan är, han är ute efter att folk ska berätta sanningen och låta sina känslor komma ut och att de ska blotta sig själva.

Tidigare hade detta kunna vara en typiskt King thriller men med samhället idag och vetenskapen om att liknande händelser har hänt runt om i världen så blir boken realistisk. Jag tycker King gör Charles levande och humoristisk som faktiskt berättar sanningen om andra och provocerar personer som han inte riktigt verkar gilla. En kort bok som inte var super bra men det var inte heller något slöseri med tid.
Betyg 3 av 5

2 kommentarer:

  1. SV: Ja, Mitt perfekta liv är fantastisk! Blev typ kär i Wes... :)

    SvaraRadera
  2. Det lilla jag har läst av King har jag gillat, så jag blir lite sugen på den här!

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...