2 juli 2012

Mats Ahlstedt - Mordet på Ragnhildholmen

Fjärde deckaren om Sören och Fatima vid göteborgs polisen.

Några ungdomar har åkt till Ragnhildholmen för att festa och fira studenten, två av dem går iväg för att hångla lite i buskarna men där finner de ett lik så festen tar fort slut och poliserna tar över stället.

Under polisförhören berättar en äldre kvinna att hon har hört två skott avfyras en natt, men trodde bara någon var ute och provsköt sitt vapen. Senare samma dag finner man kvinnan och hennes man döda i sitt hem, något som ser ut som ett utvidgat självmord. Parets dotter tror inte att de skulle ta livet av sig och hon själv har blivit misshandlad av sin sambo med med svåra huvudskador som följd.
Senare när hon börjar röja upp i sitt föräldrar hem finner hon gamla brev som kommer ta hon tillbaka i tiden men samtidigt drar de in henne i något som gör att inte bara hon utan hennes närmaste svävar i livsfara.

Betyg 4 av 5
Den här boken sög tag i mig direkt, och har varit spännande och hållit fast i mig hela vägen till slutet. Det blev lite grötigt ett tag men jag tror att jag hängde med ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...