8 juni 2012

Elizabeth Eulberg - Prom & Prejudice

Lizzie Bennet har fått ett musikstipendium så att hon ska kunna gå på rikebarns skolan Longbourn Academy, där ser alla rika snobbar ner på "välgörenhetsbarnen" och de gör allt för att de ska vantrivas och flytta hem igen. Lizzie hade aldrig stått ut första terminen om det inte vore för hennes rumskompis Jane som är snälla med alla. Janes kille Charles kommer äntligen tillbaka men med sig har han sin dryga snobbiga kompis Darcy, en kille som Lizzie avskyr från första stund.

Det mesta i boken handlar om och runt omkring det som alla tjejer på skolan drömmer om, skolbalen. Men då ska man ha en svindyr designer klänning och man kan ju inte gå med vem som helst bara för att gå utan gärna med de som står högst i rang. Lizzie vill inte ens gå utan hon går på skolan för det musik-underbarn hon är och koncentrerar sig på sina studier och sitt jobb.

Wow vilken bra bok, en bra moderniseringa av Stolthet och fördom. När boken var slut så kände jag verkligen ett "Nej, redan". Jag som inte brukar läsa mycke annat än deckare känner att det vore jätte bra att få fortsätta vidga sina vyer för det här var riktigt rolig läsning där det pirrar i magen av förväntning & förhoppning(inte av spänning som i vanliga fall).
Betyg: 5 av 5
Ett stort tack till Maria inte för att jag vann utan fast jo, men tack för det jätte bra priset i din tävling, längtar efter att läsa den andra boken jag "vann" :) Du får gärna rekommendera fler böcker!!

3 kommentarer:

  1. Det här lät som en bok jag borde läsa :-)

    SvaraRadera
  2. Det låter som att det kan antingen vara en dålig bok, eller en väldigt bra! Med tanke på ditt omdöme verkar det vara det sistnämnda. Kanske något jag borde läsa :)

    SvaraRadera
  3. Denna vill jag med läsa!

    sv: Jamen då hoppas jag att jag får samma uppfattning som du! :)

    SvaraRadera

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...