20 maj 2012

Mats Ahlstedt - Violinisten

Andra delen om Fatima & Sören vid länskriminalen i Göteborg.
Det är inte lika högt tempo i den här boken och den är inte riktigt lika bra som den första, men helt klart en bok av hög kvalité som jag gärna rekommenderar andra och det jag kanske kommer läsa om den själv i framtiden.

En liten flicka försvinner och hittas sedan mördad.Samtidigt som den världsberömda violinisten Beatrice Larsdotter återvänder hem efter en utlandsturné, hon känner sig förföljd och hennes liv börjar bli en mardröm, speciellt när folk inte tror på henne.

Jag tyckte att den här boken kändes lite mer hattig än den första och själva storyn blev sämre i slutet, jag vet inte om det var slutklämmen på boken som jag inte gillade, typ vem som var mördaren eller om det var något annat som hände under sista tredjedelen, för jag tyckte verkligen att första 2/3 var riktigt bra.
Jag hade gärna delbedömt boken men det "får jag inte"..

Betyg. 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...