28 maj 2012

Johanna Lindbäck - Välkommen hem

Sara kommer hem till Luleå efter att ha gått skola 1 år i London, nu är hon tillbaka till allt som hon lämnade vänner familj och före detta pojkvännen Mattias som inte har velat pratat med henne sen hon gjorde slut och for. Och han verkar fortsätta att undvika och ignorera henne hela tiden, Sara som saknar deras vänskap vill verkligen få tillbaka honom i sitt liv.

I trappuppgången bredvid Saras har det hunnit flytta in en ny kille, Adrian. Varenda gång de stöter på varandra så kommer han med svårtolkade kommentarer som gör Sara irriterad och tycker att han är en idiot för vet aldrig om han driver med henne eller är seriös. När Sara börjar träna jujutsun för att bli mindre rastlös så är Adrian där, hur ska hon nu göra?

En riktigt bra tonårsbok som man känner igen sig i. Jag kände genom hela boken "bara ett kapitel till", jag ville verkligen få veta om det skulle sluta så som jag trodde och hoppades. Sen är det extra kul att läsa en bok som utspelar sig på platser som jag besökt och känner igen :)

Betyg 5 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I min brevlåda [September-Oktober 2023]

  Rec.ex:  0 Överraskning:  0  Köpta/Fått:  0  Rensat bort:  241 (lästa)     177  (olästa)   Lästa:  0 Sammanfattning:  Det rensades bort en...